Wydział Organizacji i Nadzoru jest jednym z wielu komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Opatowie, który ma szeroki zakres spraw tematyczny realizowanych spraw, począwszy od spraw kadrowych, obywatelskich, kontroli, ochrony zdrowia, informatyki, kancelaryjnych, zamówień publicznych, a skończywszy na obsłudze sekretariatu czy archiwum zakładowego. W strukturze znajduje się również Referat Administracyjno – Gospodarczy, który jak sama nazwa wskazuje jest komórką zajmującą się zarządem budynkami administracyjnymi starostwa, gospodarowanie taborem samochodowym, prowadzeniem ewidencji materiałów biurowych, prowadzeniem inwestycji, remontów kapitalnych i konserwacji budynków, utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach biurowych oraz wokół budynku starostwa.
Z uwagi, iż specyfiką pracy nie jest w głównej mierze wydawanie decyzji administracyjnych, zakres realizowanych zadań jest inny od pozostałych komórek organizacyjnych. W celu zobrazowania ilości spraw załatwianych przedstawia się poniższe dane:
Or.I. – stanowisko ds. kadrowych
Zakres obowiązków na stanowisku:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa, kierowników komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych powiatu;
- gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń;
- prowadzenie spraw związanych z praktykami studenckimi, podyplomowymi oraz zawodowymi, słuchaczy szkół wyższych, policealnych i średnich;
- kontrola przestrzegania dyscypliny pracy;
- prowadzenie spraw z zakresu szkoleń, kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa;
- opracowanie do projektu budżetu powiatu kalkulacyjnej liczby etatów;
- koordynacja spraw związanych z urlopami pracowniczymi, ich ewidencją i wykorzystaniem;
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, jubileuszy, rent, emerytur oraz odznaczeń pracowników;
- realizowanie obowiązków wobec ZUS w zakresie zgłaszania osób do ubezpieczenia;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych;
- organizacja naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. kadrowych |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Szkolenie, kształcenie, dokształcania i doskonalenie zawodowe pracowników starostwa |
58 |
0 |
Szkolenie, kształcenie, dokształcania i doskonalenie zawodowe praktykantów |
6 |
0 |
Ewidencja absencji chorobowej pracowników |
162 |
1 |
Ewidencja absencji urlopowej pracowników |
841 |
14 |
Akta osobowe pracowników |
266(102) |
0 |
Akta osobowe kadry kierowniczej |
38(19) |
0 |
Sprawozdawczość względem GUS |
9 |
0 |
Dodatkowo:
- przygotowanie świadectwa pracy oraz pozostałej dokumentacji związanej z końcem zatrudnienia,
- przedłużenie stażu,
- przygotowanie pisma uprawniającego do wypłaty godziny nadliczbowej,
- przygotowanie dokumentów dot. zakończenia stażu.
Or.II. – wieloosobowe stanowisko ds. obsługi rady i zarządu
Obsługa organów powiatu, jest jednym z głównych zadań priorytetowych Wydziału Organizacji i Nadzoru. Zadanie to wykonie wieloosobowe stanowisko, które współpracuje przy wydawaniu decyzji tychże organów, niejednokrotnie ubierając je w treść zapisów odpowiednich aktów normatywnych, z którymi można zapoznać się na stronie internetowej starostwa (www.opatow.eobip.pl) oraz w poszczególnych komórkach organizacyjnych czy jednostkach organizacyjnych, które otrzymują je do realizacji. Ponadto oprócz kompletowania, opracowywania porządków obrad komisji, zarządów i sesji rady powiatu, materiały te uprzednio zostają uzgadniane z prawnikiem oraz skarbnikiem powiat (gdy ich realizacja dot. poniesienia wydatków z budżetu). Podobny tok technicznego postępowania jest przeprowadzany po zakończeniu posiedzeń, obejmuje nie tylko spisanie protokołu, ale również przesłanie w określonym terminie aktów prawnych do organów nadzoru (wojewoda, regionalna izba obrachunkowa), ale również do podmiotów będących jego adresatami. Zakres realizowanych przedstawia się następująco:
1) zapewnienie obsługi kancelaryjno – biurowej rady, komisji rady i zarządu;
2) organizacyjne przygotowanie posiedzeń i narad organów kolegialnych (rady, komisji stałych i doraźnych powołanych przez radę);
3) sporządzanie protokołów z obrad;
4) przekazywanie podjętych uchwał odpowiednim organom do wykonywania;
5) prowadzenie rejestrów:
- uchwał rady,
- uchwał zarządu,
- interpelacji i wniosków radnych.
6) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał rady, zarządu, wniosków komisji i interpelacji radnych właściwym wydziałom, jednostkom organizacyjnym powiatu oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem;
7) opracowywanie w zakresie zleconym przez przewodniczącego rady okresowych informacji, ocen i analiz z działalności rady i jej organów wewnętrznych;
8) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
9) współdziałanie z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi powiatu w opracowywaniu projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych;
10) przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów i akt po upływie kadencji.
Sprawy załatwiane przez wieloosobowe stanowisko ds. obsługi rady i zarządu |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Posiedzenia Zarządu Powiatu |
36 |
1 |
Sesje Rady Powiatu |
13 |
0 |
Posiedzenia Komisji stałych |
34 |
0 |
Decyzje, zarządzenia, postanowienia Zarządu Powiatu |
72 |
0 |
Uchwały Zarządu Powiatu |
71 |
2 |
Uchwały Rady Powiatu |
68 |
0 |
Upoważnienia i pełnomocnictwa Zarządu Powiatu |
6 |
1 |
Skarg rozpatrywanych przez Radę Powiatu |
0 |
0 |
Wnioski, interpelacje i postulaty radnych |
7 |
0 |
Wnioski, opinie komisji stałych Rady Powiatu |
1 |
0 |
Podpisy elektroniczne wykorzystywane w realizacji zadań komórki |
34 |
1 |
Akty normatywne przekazane do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego |
19 |
1 |
Sprawy osobowe radnych |
78 |
1 |
Ponadto:
-przygotowany protokół z ostatniego posiedzenia ZP;
-przekazane podjęte uchwały według właściwości;
-kolejne posiedzenie Zarządu Powiatu w dniu 15 listopada br. godzina 8:00
Or.III. – stanowisko ds. kontroli i ochrony zdrowia
Przedmiotowe stanowisko realizuje szeroki zakres tematyczny, zarówno sprawy związane z ochroną zdrowia oraz kontroli. Jednakże z bieżącym okresie z uwagi na fakt przekształcenia się SPZZOZ w Opatowie w spółkę prawa handlowego TOP MEDICUS sp. z o.o. ulega zmianie częściowy zakres czynności, i tak:
- Analizowanie i przedkładanie Staroście informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych NIK przez komórki organizacyjne Starostwa i jednostki organizacyjne powiatu.
- Przeprowadzanie kontroli w komórkach organizacyjnych starostwa oraz jednostkach organizacyjnych powiatu na zlecenie Starosty lub zarządu powiatu.
- Opracowywanie tez do kontroli przy współpracy z komórkami organizacyjnymi starostwa.
- Prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do Starosty, przekazywanie ich komórkom organizacyjnym starostwa i jednostkom organizacyjnym powiatu do załatwienia wg właściwości.
- Kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków wpływających do Starosty oraz opracowywanie zbiorczych analiz i sprawozdań.
- Organizowanie przyjęć interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty, Wicestarosty, Sekretarza Powiatu oraz badanie lub zlecanie badania ww. spraw innym komórkom organizacyjnym starostwa stosownie do dyspozycji Starosty.
- Opracowywanie zbiorczych informacji, ocen i analiz dla potrzeb Starosty z dokonywanych kontroli kompleksowych i sprawdzających.
- Współudział w przygotowywaniu projektów planów kontroli jednostek organizacyjnych powiatu realizowanych przez komórki organizacyjne starostwa.
- Wykonywanie zadań w zakresie promocji i ochrony zdrowia.
- Współpraca z podmiotami prowadzącymi działalność leczniczą, dla których powiat jest organem tworzącym (założycielskim) w zakresie realizacji zadań.
- Współudział w opracowywaniu i aktualizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej na terenie powiatu.
- Realizowanie zadań związanych z wdrażaniem elektronicznych usług administracji publicznej, informatyzacją urzędu, przy współpracy innych komórek organizacyjnych starostwa.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. kontroli i ochrony zdrowia |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Skargi, wnioski, postulaty i inicjatywy obywateli |
10 |
0 |
Opracowania sprawozdawcze i inne (analizy, plany) |
12 |
0 |
Ewidencja upoważnień do kontroli, wyjaśnienia, akty prawne z zakresu nadzoru i kontroli |
138 |
0 |
Kontrole zewnętrzne i wewnętrzne (w jednostkach organizacyjnych, w starostwie, innych podmiotach) |
69 |
0 |
Ochrona zdrowia i promocja |
4.9.(205) |
0 |
Zadania z zakresu wdrożenia projektów, rozwiązań i systemów teleinformatycznych |
1.4(31) |
0 |
Współdziałanie, kontakty, współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami |
9 |
0 |
Ponadto:
- Analiza I Aktualizacji Wojewódzkiego Planu Działania Systemu Polskie ratownictwo Medyczne.
- Przygotowanie umowy sprzedaży mienia niskocennego dla TOP MEDICUS.
- Przygotowanie uzupełnień do wniosku o cesję kontraktu z NFZ.
Or.IV. – stanowisko ds. obywatelskich
Zakres obowiązków na stanowisku:
1) wykonywanie obowiązków związanych z działalnością socjalną na rzecz pracowników Starostwa, emerytów i ich rodzin wynikających z przepisów prawa, w tym bieżąca aktualizacja zapisów regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych we współpracy z Wydziałem Finansowym;
2) współudział przy opracowywaniu planów finansowych wykorzystania ZFŚS;
3) opiniowanie pod względem merytorycznym zgodności z regulaminem wypłat z ZFŚS;
4) udzielanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę oraz nadzór nad ich przebiegiem;
5) przyjmowanie informacji o wyniku zbiórki i sposobie zużytkowania zebranych ofiar;
6) organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
7) przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obywatelskich |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Zbiórki publiczne realizowane na terenie powiatu na podstawie decyzji starosty / decyzji marszałka woj. świętokrzyskiego |
1/11 |
0 |
Wydane decyzje administracyjne w sprawie kwalifikacji wojskowej |
438 |
0 |
Wydane zezwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich zza granicy w celu ich pochowania |
4 |
0 |
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – załatwione wnioski |
112 |
0 |
Nadzór nad sprawozdaniami do GUS |
27 |
0 |
Ponadto:
Z uwagi na ukazujące się na różnych stronach internetowych informacji o naborze wniosków o pozyskanie środków finansowych, pracownik kompletuje stosowne informacje, które po przekazaniu do komórki merytorycznej są wykorzystywane.
Or. V. – stanowisko ds. obsługi sekretariatu
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obsługi sekretariatu |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Ewidencja przyjęć klientów przez starostę i wicestarostę |
1458 |
25 |
Ewidencja wydanych delegacji |
524 |
5 |
Ilość zaproszeń służbowych wpływających do urzędu |
383 |
6 |
Rejestr faksów przychodzących |
151 |
0 |
Ewidencja Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich, Dzienników Urzędowych |
111 |
0 |
Ewidencja delegacji służbowych niepodlegających rozliczeniu |
155 |
3 |
Or. VII. – stanowisko ds. informatyki
Do zakresu zadań na przedmiotowym stanowisku należy, m.in.:
- koordynowanie działań z zakresu informatyzacji Starostwa,
- nadzór nad wdrażanymi systemami komputerowymi, wskazywanie kierunków modernizacji eksploatowanych systemów, wdrażanie i nadzór zabezpieczeń systemów informatycznych,
- prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej,
- zabezpieczenie ciągłości infrastruktury informatycznej,
- zapewnienie sprawności sprzętu komputerowego oraz instruktaż z zakresu obsługi,
- wyszukiwanie, opiniowanie i zakup oprogramowania dla potrzeb wydziałów Starostwa,
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego,
- wdrażanie postępu technicznego w zakresie informatyzacji,
- prowadzenie spraw z zakresie obsługi Biuletynu Informacji Publicznej i nadzór nad prawidłowym wprowadzeniem informacji, danych przez pracowników starostwa i funkcjonowania strony,
- aktualizacja informacji umieszczanych na stronach internetowych, we współpracy ze specjalistą ds. obsługi prasowej,
- opracowywanie polityki bezpieczeństwa oraz instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych oraz nadzorowanie jej realizacji,
- czuwanie nad bezpieczeństwem danych wprowadzanych do systemu informatycznego,
- wykonywanie zadań administratora sieci komputerowej,
- nadzór nad działaniem usług internetowych Starostwa,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie systemów informatycznych wdrażanych przez Starostwo.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. informatyki |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Tworzenie kopi bezpieczeństwa |
172 |
4 |
Nadzór nad infrastrukturą sieciową |
172 |
4 |
Kontrola zabezpieczeń logicznych i sprzętowych sieci komputerowej |
172 |
4 |
Dodawanie/usuwanie uprawnień użytkownikom |
58 |
0 |
Instalacja/konserwacja/aktualizacja oprogramowania |
156 |
10 |
Bieżące naprawy sprzętu komputerowego |
114 |
7 |
Obsługa strony internetowej |
571 |
2 |
Obsługa BIP |
357 |
4 |
Or. IX. – stanowisko ds. obsługi sprzętu powielającego
Na przedmiotowym stanowisku pracownik oprócz wykonywania zadań związanych z obsługą sprzętu powielającego, realizuje następujące zadania:
- prowadzi rejestry, książki, ewidencje poczty wychodzącej zarówno listów zwykłych, priorytetów, poleconych paczek, z uwzględnieniem struktury organizacyjnej urzędu,
- prowadzi obsługę poczty wychodzącej dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodziny w Opatowie, Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Opatowie,
- prowadzi książki doręczeń dla terminowych pism miejscowych doręczanym bezpośrednio adresatom,
- sporządza miesięczne oraz kwartalne zestawienia poczty wychodzącej,
- nadzoruje prawidłowe adresowaniem listów, paczek krajowych i zagranicznych w oparciu o standardy określone przez pocztę,
- współuczestniczenie w dostarczaniu i odbieraniu poczty, przesyłek pocztowych, paczek z siedziby poczty, potwierdzanie ich przyjęcia zarówno poleconych i wartościowych oraz rozliczanie się z nich.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obsługi sprzętu powielającego |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Ewidencja wysłanych listów, paczek |
21368 |
778 |
BHP. – stanowisko ds. bezpieczeństwa pracy i p.poż.
BRAK DANYCH 07.11-10.11.2011
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. bezpieczeństwa pracy i p.poż. |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Szkolenia wstępne z zakresu BHP i p.poż. |
|
|
Nadzorowanie szkoleń okresowych |
|
|
Nieprawidłowości związane z BHP i p.poż. |
|
|
Książka obiektu – aktualne zapisy |
|
|
Prenumeraty |
|
|
Oceny ryzyka zawodowego pracowników |
|
|
Or. X. – stanowisko ds. obsługi kancelarii i ochrony danych osobowych
BRAK DANYCH 07.11-10.11.2011
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. obsługi kancelarii i ochrony danych osobowych |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Ewidencja upoważnień danych osobowych |
|
|
Ewidencja wycofanych upoważnień danych osobowych |
|
|
Szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych dla pracowników starostwa |
|
|
Podania, wnioski, faksy, pisma wpływające do urzędu |
|
|
Ewidencja zwrotów przesyłek poleconych |
|
|
Ewidencja przesyłek rzeczowych |
|
|
Or. IX. – pomoc administracyjna
BRAK DANYCH 07.11-10.11.2011
Sprawy załatwiane przez pomoc administracyjną |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Zamówione materiały biurowe |
|
|
Przyjęcia towaru na podst. faktur |
|
|
Uzgadnianie z przedstawicielami handlowymi cen zakupów |
|
|
Przyjmowaniem zamówień z komórek organizacyjnych |
|
|
Or. XI i XII. – stanowisko ds. organizacyjnych
Do zadań m.in. należy:
- opracowywanie projektów Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i przygotowywanie niezbędnych zmian,
- opracowywanie projektów zarządzeń Starosty z zakresu działania Wydziału,
- prowadzenie zbioru zarządzeń Starosty, prowadzenie zbioru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty, prowadzenie zbioru dokumentów związanych z przynależnością Powiatu do różnych organizacji i stowarzyszeń,
- nadzorowanie przestrzegania przepisów instrukcji kancelaryjnej w Starostwie,
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej,
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej z zakresu działania Wydziału,
- koordynacja opracowań odpowiedzi na złożony wniosek o udzielenie informacji publicznej w przypadku współdziałania dwóch lub więcej Wydziałów,
- współdziałanie w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów do Rady Powiatu oraz referendum,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych w imieniu starosty, przygotowywanie wstępnej analizy i ich przekazywanie do urzędów skarbowych oraz na stronę Biuletynu Informacji Publicznej,
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- organizowanie wykonania zadań wydziału wynikających z przepisów prawa, zarządzeń, uchwał Rady i Zarządu oraz innych aktów prawnych,
- przygotowanie dla potrzeb Starosty i Zarządu oraz w celu przedłożenia Radzie i jej komisjom projektów sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań powierzonych Wydziałowi,
- współpraca z komisjami Rady w zakresie kompetencji Wydziału,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem upoważnień Starosty dla pracowników jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie załatwiania spraw oraz wydawania decyzji administracyjnych,
- zapewnienie terminowego i zgodnego z prawem prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Wydziału,
- zapewnienie przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy, przepisów o tajemnicy służbowej i państwowej oraz o ochronie danych osobowych,
- zapewnienie przestrzegania postanowień Regulaminu Organizacyjnego oraz Regulaminu Pracy Starostwa.
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. organizacyjnych |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Ewidencja zarządzeń starosty |
56 |
1 |
Ewidencja upoważnień, pełnomocnictw |
61 |
0 |
Or.XIII. – stanowisko ds. zamówień publicznych i inwestycji
Sprawy załatwiane przez stanowisko ds. zamówień publicznych i inwestycji |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Ilość spraw w tygodniu |
Przetarg ograniczony |
0 |
0 |
Przetarg nieograniczony |
3 |
1 |
Posiedzenia komisji ds. zamówień publicznych |
2 |
0 |
Sprawozdanie roczne dot. ilości zamówień publicznych |
1 |
0 |
Pomoc jednostkom organizacyjnym powiatu w zakresie przygotowania procedury przetargowej |
1 |
0 |
Pomoc jednostkom organizacyjnym powiatu w zakresie prowadzonej na bieżąco, procedury przetargowej |
2 |
0 |
W minionym tygodniu:
1.Nadzór nad bieżącymi zakupami dla Starostwa.
2.Opiniowanie i opieczętowywanie faktur, pod względem zgodności z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych.
3.Realizacja zadań, związanych z przetargiem dla Wydziału Geodezji.
4.Współpraca z przedstawicielami Urzędu Kontroli Skarbowej, odnośnie prowadzonej kontroli.
5.Udział w Komisji Przetargowej na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa.
6.Nadzór nad usuwaniem usterek gwarancyjnych, w ramach poprzedniego etapu termomodernizacji.
7.Bieżące wykonywanie poleceń przełożonych raz współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Starostwa.
P. – Zespół Radców Prawnych
Zespół realizuje następujący zakres:
1) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu, a także opiniowanie i parafowanie projektów aktów prawnych;
2) obsługa prawna organów powiatu i komórek organizacyjnych starostwa;
3) nadzór nad stosowaniem przepisów prawa w komórkach organizacyjnych starostwa;
4) opiniowanie i parafowanie projektów umów i porozumień;
5) wydawanie opinii prawnych dotyczących stosunku pracy;
6) opiniowanie i parafowanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych;
7) uczestnictwo w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, rozwiązanie, zmiana lub wznowienie stosunku prawnego w tym zwłaszcza umów;
8) występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym i administracyjnym;
9) prowadzenie rejestrów spraw sądowych;
10) prowadzenie rejestru i zbioru aktów prawnych;
11) przekazywanie zadań dla komórek organizacyjnych starostwa, wynikających z aktów prawnych;
12) wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami zespołu.
Sprawy załatwiane przez Zespół Radców Prawnych |
Stan na 2011 r. (łącznie) |
Zakończone sprawy |
Ilość spraw w tygodniu - w trakcie |
Sprawy prowadzone przed sądami powszechnymi w imieniu Skarbu Państwa – Starosty Opatowskiego |
18 |
7 |
2 |
Sprawy prowadzone przed sądami powszechnymi w imieniu Powiatu Opatowskiego |
3 |
2 |
0 |
Sprawy prowadzone przed sądami powszechnymi w imieniu Starosty Opatowskiego, realizującego zadania z zakresu administracji rządowej |
3 |
1 |
0 |
Sprawy administracyjne prowadzone przed organami – wojewoda |
2 |
0 |
0 |
Sprawy administracyjne prowadzone przed organami – minister |
2 |
0 |
1 |
Sprawy prowadzone przed sądami administracyjnymi |
2 |
0 |
2 |
W minionym okresie uczestniczono w dwóch postępowaniach: przeprowadzenie dowodów ze świadków oraz z powództwa powiatu o naruszenie posiadania.