Pod koniec sierpnia br. Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach przeprowadził testy w zakresie wysyłki korespondencji za pośrednictwem platformy ePUAP. Przeprowadzane działania pozwoliły na sprawdzenie efektywności działania urzędów: gmin i starostw na terenie województwa w obsłudze ww. platformy jak również potwierdziły adresy skrzynek. Pozytywny wynik Starostwa Powiatowego w Opatowie i innych jednostek administracyjnych urzeczywistniają wizję eadministracji.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej(ePUAP) jest ogólnopolską platformą teleinformatyczną służącą do komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej. Jednymi z głównych założeń jest dostęp do usługi bez ponoszenia znaczących kosztów, dążenie do jak największej standaryzacji formatów danych wymienianych pomiędzy instytucjami publicznymi a usługobiorcami oraz pomiędzy samymi instytucjami publicznymi. Natomiast obywatele mają możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet, bez wychodzenia z domu, o każdej porze dnia i nocy.
Obowiązek obsługiwania platformy w administracji publicznej został wprowadzony ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Starostwo Powiatowe w Opatowie jak wiele innych urzędów w Polsce przystąpiło do udostępnienia swych usług publicznych poprzez ePUAP. Dostępny na platformie katalog usług zawiera spis usług publicznych, które można załatwić drogą elektroniczną w spójny sposób. Natomiast formularze usług dostępne na ePUAP posiadają również możliwość wstępnej (następującej jeszcze przed wysłaniem dokumentów) weryfikacji przygotowanych przez obywatela dokumentów, co w znacznym stopniu zmniejsza liczbę błędów (pomyłek). Szczegóły zasad korzystania z platformy oraz wymagania związane z profilem zaufania dostępne są na stronie: http://epuap.gov.pl/.
Korespondencja za pośrednictwem platformy ePUAP
Archiwum
09-09-2012Data publikacji, 09-09-2012
Tomasz SzemrajAutor, Tomasz Szemraj 1702Ilość wyświetleń, 1702