„CYBERBEZPIECZNY SAMORZĄD”
Powiat Opatowski przystąpił do projektu „Cyberbezpieczny Samorząd” i zawarł umowę o powierzenie grantu w ramach projektu pn.: „Zwiększenie poziomu cyberbezpieceństwa Powiatu Opatowskiego” priorytet „II Zaawansowane usługi cyfrowe” w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy (FERC) 2021-2027 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 2.2. Wzmocnienie Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa w ramach której pozyskał grant o wartości 849 154,00 zł
Celem głównym projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji Powiatu Opatowskiego. Projekt realizuje cel szczegółowy Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027, Działanie 2.2 Wzmocnienie Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa – w zakresie zapewnienia cyberbezpieczeństwa jednostkom organizacyjnym Powiatu Opatowskiego poprzez budowę, rozwój oraz wdrażanie narzędzi służących do monitorowania bezpieczeństwa, zbierania, analizy i wymiany informacji o zagrożeniach, podatnościach i incydentach, a także poprzez rozwój cyfrowych kompetencji pracowników w obszarze cyberbezpieczeństwa. Projektem objęte są 4 jednostki organizacyjne Powiatu: Starostwo Powiatowe w Opatowie, Dom Pomocy Społecznej w Czachowie, Dom Pomocy Społecznej w Sobowie oraz Powiatowy Urząd Pracy w Opatowie.
W ramach projektu zostanie zakupiony sprzęt informatyczny, usługi doradcze, oprogramowania oraz przeprowadzone zostaną szkolenia on-line dla pracowników i szkolenia stacjonarne dla kadry zarządzającej i pracowników IT.
Całkowita wartość Projektu: 849 154,00 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 696 306,28 PLN
Wkład Budżetu Państwa: 152 847,72 PLN